Dit zijn de drie voordelen van content optimalisatie!

Het liefst heb je natuurlijk je website vol staan met handige en leuke informatie, toch is het niet altijd het beste om je website zomaar helemaal vol te gooien. Dit heeft te maken met het feit dat Google eisen stelt aan bepaalde content. Maar geen zorgen, je kunt ieder moment je content optimaliseren en dat raden we dan ook zeker aan! In deze blog bespreken we drie voordelen van content optimalisatie!

Klanten aanspreken gedurende de customer journey

Op jouw website is het belangrijk om rekening te houden met elke stap van de customer journey, je weet immers nooit in welke stap van de customer journey jouw klant zich bevindt. De kans op binding en conversie met de klant is veel groter als je de klant op elke stap succesvol kan aanspreken. Het is namelijk handig als jij de klant al een antwoord kan bieden voordat ze zelf bedacht hadden dat ze die vraag hadden. Je vergroot daardoor de kans op verkoop, maar ook de kans dat ze jouw website nog eens bezoeken. Als jij je hele website hebt ingericht op de eerste fase van de customer journey dan kan het bijvoorbeeld zijn dat iemand in een latere fase zich totaal niet voelt aan aangesproken en daarom niet over gaat tot actie.

Loyaliteit opbouwen

Het is fijn als je veel conversies hebt, maar het is eigenlijk nog mooier als die bezoekers ook later weer naar je website terugkeren. Als jij de bezoekers dus waardevolle informatie biedt, zullen ze sneller terug keren naar jouw website doordat ze zich binden. Als ze dan een vergelijkbare aankoop willen doen, zullen ze zeker jouw website overwegen.

Hoger in Google

Naast de beleving voor de klant is er ook de beleving voor Google en deze is misschien nog wel belangrijker. Door je content te optimaliseren kun je namelijk een hogere positie in de organische zoekresultaten van een zoekmachine behalen. Doe dit bijvoorbeeld door belangrijke zoekwoorden regelmatig terug te laten komen in de content op je website. Google is wereldwijd de meest gebruikte zoekmachine, een goede positie kan dus heel waardevol zijn. Er zitten echter wel veel eisen aan het optimaliseren van je content. Overweeg daarom om de hulp in te schakelen van een online marketing bureau. Zij zijn hierin gespecialiseerd en kunnen jou het beste helpen.