Focus keywoorden: daarmee komt je website hoger in Google

Wanneer je een product of dienst verkoopt, wil je deze zo goed mogelijk aan de man laten komen zodat meer mensen jouw product zullen ontdekken en misschien zelfs kopen. Adverteren via Google is een goede optie voor de vindbaarheid van jouw bedrijf. Je krijgt een overzicht van de resultaten en vindbaarheid van jouw advertentie. Daarnaast zijn er nog heel veel mogelijkheden om deze vindbaarheid te vergroten.

Eerste stap

Adverteren via Google is niet gratis. Hierdoor wil je het beste uit de advertentie kunnen halen om bepaalde doelen te behalen. Bepaal je doelgroep en denk na wat je met de advertentie wil bereiken. Meer naamsbekendheid creëren is iets anders dan adverteren zodat mensen daadwerkelijk je product gaan kopen. Hierdoor kun je veel duidelijker je advertentie in kaart brengen en opstellen.

Voeg een extensie toe

Wanneer je een extensie toevoegt aan Google Ads, kun je meer informatie aan de advertentie toevoegen. Hierdoor verhoog je jouw zichtbaarheid in Google en geef je meer inhoud. Als je dit goed doet, ontvang je een bonus in de Ad Rank. Deze wordt gebruikt om de positie van de advertentie te bepalen en of deze wel effectief vertoond wordt. Met een bonus betaal je minder voor dezelfde positie in de ranking.

Linkbuilding

Bij linkbuilding linked een andere website naar jouw website onder bepaalde termen die jij kiest. Wanneer jouw site in een externe link veel in Google te vinden is, dan wordt je website een autoriteit. Volgens het algoritme van Google blijkt, wanneer je site veel genoemd wordt, dat je een interessante website hebt. Hierdoor komt deze hoger in de ranglijst. Linkbuilding is lastig omdat jouw site dan op veel verschillende site’s genoemd moet worden, maar gelukkig kun je linkbuilding uitbesteden.

Focus keywoorden gebruiken om de juiste klanten aan te trekken

Als een consument jouw dienst of product zoekt via internet, welke zoektermen gebruiken ze dan? Het is belangrijk om te weten zodat je op die zoekwoorden kunt ranken in Google. Eerst moet er dus gedegen keyword research gedaan worden, en vervolgens moet je die zoekwoorden, de focus keywoorden, teruglaten komen in je titel en tekst. Dan snapt Google waar het artikel over gaat. Het is ook van belang dat je op die zoekwoorden gaat linkbuilden – dit doe je door andere websites te laten linken met jouw zoekwoorden in de tekst van de hyperlink. 

Ingewikkeld? Op internet zijn veel blogs te vinden die hier uitgebreid op in gaan. Ook geeft Google zelf tips op hun blog.