Misschien heb je een mooi product gemaakt of ben je net een bedrijf gestart en wil jij jezelf laten zien. Dat kan je op een aantal manieren doen, maar de meest effectieve manier is toch om te gaan adverteren. Nu weten veel ondernemers niet waar ze moeten beginnen en daarom helpen wij je op weg zodat je jouw advertising straks zelf kan gaan doen.
Sociale-mediakanalen als Facebook, Instagram en Linkedin zijn hip en draaien al jaren mee. Er zijn veel kanalen die je kan gebruiken om jezelf te laten zien. Maar misschien weet jij totaal niet waar je moet beginnen. Per social mediakanaal leggen wij je gemakkelijk uit hoe jij zelf kan beginnen met adverteren. Kom je er daarna niet uit kan je altijd nog een bedrijf in schakelen die je verder op weg helpt.
1. Adverteren via Facebook
Het wereldwijd bekendste social-mediakanaal is facebook. Daarom is het enorm belangrijk om aan facebook advertising te doen. Kijk eerst eens wie jouw doelgroep is. Denk dan aan leeftijd, geslacht en misschien de locatie. Zorg daarnaast voor iets dat je goedkoop of misschien wel gratis kan aanbieden. Mensen houden van een cadeautje en zo laat je ze laagdrempelig kennis maken met je bedrijf. Als laatste bepaal je een bedrag dat je wil uitgeven aan het adverteren op Facebook. Hierna is het alleen nog wachten op de eerste klanten.
2. Adverteren via Linkedin
Misschien richt jij je liever tot de wat meer zakelijke doelgroep. Het kan bijvoorbeeld zijn dat jij een product of dienst dat is ontwikkeld voor andere ondernemers of bedrijven. Linkedin advertising kan dan een goede weg naar succes zijn. Via Linkedin kan jij je advertenties richten op een bepaalde bedrijfstak in plaats van enkel op leeftijd en individu. Het is wel een stuk duurder om op Linkedin te adverteren ten opzichte van Instagram en Facebook.
3. Adverteren via Instagram
Bij Instagram gaat het natuurlijk allemaal om de plaatjes en de beleving. Daarom is het goed om je product op een visuele manier aan de man te brengen. Denk dus aan een video van jezelf of misschien een mooi opgemaakte foto met een kleine tekst erbij. Bij Instagram kan je ten opzichte van andere kanalen snel zien of jouw advertentie aanslaat. Dit omdat er bij Instagram sneller geklikt wordt of interactie ontstaat.