Híerom zou je een online marketing bedrijf moeten inschakelen

Iedereen die te maken heeft met een bedrijf of promotie, weet hoe belangrijk het is om een juiste marketingstrategie te hebben. Als je als bedrijf je online zichtbaarheid wil vergroten, zodat het publiek je makkelijk kan vinden, zijn hier slimme technieken voor. Om beter gevonden te kunnen worden op Google gebruiken bedrijven bijvoorbeeld SEO-technieken, en op Social media gaan bedrijven de samenwerking aan met influencers. Je zou je zelf kunnen verdiepen in de beste strategieën om jouw bedrijf beter in de markt te zetten, maar online marketing uitbesteden door het inschakelen van een online marketingbureau kan ook een goed idee zijn. En wel om déze redenen:  

De achterliggende theorieën

Marketingexperts hebben niet alleen vaak een studie gevolgd in de richting van marketing, vaak blijven ze zich regelmatig specialiseren in de wereld van marketing door middel van actuele cursussen. Zo weten zij als geen ander wat de achterliggende theorieën achter bepaald gedrag zijn.

person using a Surface device

De doelgroep in beeld brengen

Het kan, als bedrijf, soms ingewikkeld zijn om zelf jullie doelgroep in kaart te brengen. Soms is de doelgroep die je voor ogen hebt bijvoorbeeld anders dan de uiteindelijke doelgroep. K3 is bijvoorbeeld ook niet gestart als band voor kinderen, maar juist voor volwassenen. Een marketingbureau kan voor jouw bedrijf in kaart brengen wat jullie doelgroep precies is en wat voor deze doelgroep het beste kan werken.

Verschillende kanalen

Een ander belangrijk aspect aan het voordeel van marketingbureaus is dat zij als geen ander weten op welke distributiekanalen je het beste je content kunt delen en waarom. Ook weten zij welke kanalen het beste een bepaald publiek aanspreken. Hoewel je bijvoorbeeld misschien zou kunnen denken dat Instagram het beste onlinekanaal is om content op te kunnen delen, weten zij te beargumenteren waarom juist Linkedin een onmisbaar kanaal is.

Lokale bureaus

Een ander groot voordeel van marketingbureaus is dat sommige bureaus lokaal zijn gevestigd. Dat wil zeggen – als jij vanuit Groningen een product hebt ontwikkeld waarvan je hoopt dat het aansluit in de randstad, je misschien niet goed weet hoe je publiek uit de Randstad het beste kunt aanspreken. Marketingbureaus met een specialisatie in Randsteden weten juist als geen ander wat in de Randstad werkt, en waarom bepaalde tactieken uit andere steden het minder goed doen in Amsterdam of Utrecht.