Hoe kan een online marketingbureau het verschil maken?

Wanneer jij een bedrijf hebt, of misschien wel zzp’er bent, is online marketing heel belangrijk. Alleen is het niet voor iedereen weggelegd. Het kan best moeilijk zijn om bijvoorbeeld mooie berichten te plaatsen op sociale media’s of om een goede blog te schrijven voor op jouw website. Een online marketingbureau kan je hiermee helpen en je bedrijf een boost geven waar je u tegen zegt.

Een duwtje in de rug kan ieder bedrijf wel gebruiken, of je nu een goed lopende zaak hebt of je bent net gestart. Als het gaat om een online zetje in de rug is dit voor iedereen goed. Maar misschien vraag jij je af: wat doet een online marketingbureau, wat ik niet kan?. Wij leggen je uit wat zo’n bureau doet en hoe het jou kan gaan helpen.

Wat doet een online marketingbureau?

Het eerste woord is online en dat zegt natuurlijk heel veel over een online marketing bureau. In de afgelopen twintig jaar is er een heleboel veranderd. Van flyeren op straat proberen bedrijven nu online zichtbaarheid te creëren. Maar wat doet een online marketingbureau precies? Denk bijvoorbeeld aan:

  • E-mailmarketing: het sturen van mailtjes naar (potentiële) klanten.
  • Zoekmachine optimalisatie: het verbeteren van je online vindbaarheid via bijvoorbeeld google
  • Viral marketing: een product of dienst viraal laten gaan over het internet
  • Social mediamarketing: voor een juiste strategie zorgen op sociale media’s.

 

Wat kan ik zelf doen?

Veel kan jij natuurlijk zelf doen en uitzoeken. Maar zolang jij bijvoorbeeld geen affiniteit hebt met schrijven of het ontwerpen van afbeeldingen dan kan je beter zoeken naar een professional. Zo kan iedereen wel een foto op bijvoorbeeld Instagram plaatsen met een verhaaltje eronder. Maar om ervoor te zorgen dat er een strategie achter ieder bericht zit, is een andere manier van marketing en dat vergt professioneel inzicht.

Online of offline

De markt van offline begint steeds meer te verdwijnen. Voor grote bedrijven kan het nog steeds goed zijn om zichtbaar te zijn op straat. Maar online kan jij ook enorm veel doen als het gaat om marketing. Daarom is het als kleine onderneming slim om te beginnen met je online te ontwikkelen.