Hoe maak je jouw bezoekers converterend?

Als je hard aan SEO hebt gewerkt en je eindelijk vindbaar bent in Google, is de volgende stap dat jouw bezoekers doelen verrichten waarvoor jouw website is ingericht. Dit kan bijvoorbeeld het maken van een aankoop zijn, een email adres achterlaten of een contact formulier invullen. Het volbrengen van deze doelen noemen we conversies. Het liefste wil je natuurlijk zo veel mogelijk conversies realiseren, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Dit is waar CRO om de hoek komt kijken!

CRO (conversion rate optimization) helpt namelijk met het conversie percentage verhogen. Dit betekent dat het doel van CRO is om van bezoekers zo veel mogelijk converterende bezoekers te maken, door het optimaliseren van de website.

Wat is CRO?

CRO richt zich op het maken van aanpassingen op een website. Het doel van deze verbeteringen is het verhogen van het conversiepercentage. Maar hoe wordt dit gedaan? Een CRO-specialist doet onderzoek naar het gedrag van bezoekers en maakt gebruik van deze data. Op basis van de gevonden resultaten kan een website dan zo geoptimaliseerd worden, dat de meeste conversies worden behaald.

A/B testen

Een techniek die veel wordt toegepast bij CRO is A/B testen. Bij een A/B test worden twee versies getest, bijvoorbeeld een versie waarbij een offerte button in de focus wordt geplaatst en een versie waarbij de offerte button juist niet in de focus wordt geplaatst. Vervolgens krijgen bezoekers versie A of versie B te zien wanneer ze op jouw website terecht komen. Op basis van de verzamelde data uit zo een onderzoek kun je precies zien welke versie het meest converterend en dus het meest winstgevend is. Vervolgens implementeer je de versie die het meeste converteerde en zo zorg je dat jouw conversiepercentage wordt verhoogd!

Nog niet toe aan de stap naar CRO, omdat je nog niet vindbaar bent in Google? Drive Thru Digital helpt je met vindbaar worden in Google. Ga snel naar onze website!