Hoe zet je TikTok op een goede manier in?

TikTok, wie kent het niet? Even lekker op TikTok scrollen na je werk of school, tussendoor of als je moet wachten. TikTok staat vol met content voor iedereen tegenwoordig. Je kan er gewoon grappige filmpjes op kijken, maar je kan er ook dingen op leren of filmpjes kijken van specifieke onderwerpen. Zo blijft het platform interessant voor iedereen. Je deelt korte video’s en kan ook challegens houden of hieraan meedoen. Sinds 2016 is het platform steeds populairder geworden. TikTok is vandaag de dag niet meer weg te denken uit ons dagelijkse social media gebruik. Niet alleen voor vermaak is TikTok leuk, ook bedrijven zetten het platform steeds vaker in. Hoe zet je dit platform op een goede manier in? In dit blog wat meer uitleg. 

Video’s

Dat TikTok een video platform is, dat is duidelijk. Gebruikers op TikTok kunnen video’s maken van 15 seconden tot 3 minuten. Ze kunnen hierbij kiezen uit verschillende muziek, geluidseffecten en filters om de video’s te verbeteren of te bewerken. Dit kun jij dus ook. Voor je bedrijfsaccount kun je hier ook prima mee aan de slag. Filmpjes zijn kort en grappig of ze voegen echt iets toe. Het algoritme is zo gemaakt om de inhoud die het meest relevant is voor jou te laten zien. Dit wordt gedaan op basis van kijkgeschiedenis en interactie. Misschien zie jij een video dus vaker dan iemand anders, dat ligt helemaal aan je voorkeuren. 

Social media

TikTok heeft in enorm korte tijd veel groei doormaakt op social media. Hierbij zijn er nieuwe vormen van creativiteit ontstaan en is er sneller een groter bereik gekomen voor opkomende artietsen bijvoorbeeld, maar ook voor bedrijven. Als je als bedrijf iets met TikTok wil doen dan is het belangrijk om workflow management hier ook in mee te nemen. TikTok wordt immers een van de informatiestromen. Bedenk als eerste wat je als bedrijf wil communiceren op TikTok. Onthoud goed dat TikTok ontworpen is voor korte filmpjes, die niet al te serieus zijn. Vervolgens ga je bedenken hoe vaak je een filmpje wil plaatsen en wanneer je die filmpjes gaat opnemen. Maak hier een contentplanning voor. Door deze stappen te volgen zet je TikTok op een goede manier in. Het is een tip om TikTok te laten aansluiten bij je andere social media. Je kan er ook voor kiezen om TikTok hier een aanvulling voor te laten zijn. Hoe je TikTok ook inzet: het is bijna altijd relevant voor jou als bedrijf. 

Lees ook eens: