Je boodschappen doen via het internet

Haal jij je boodschappen nog bij een fysieke buurtsuper? Steeds meer consumenten besluiten hun bestelling online te plaatsen. Je kunt de boodschappen vervolgens thuis laten bezorgen, of deze onderweg naar huis oppikken bij een vestiging van de supermarkt. Niet alleen groeit het aantal consumenten dat boodschappen online bestelt. Ook steeds meer supermarkten gaan mee in deze trend! Wie denkt dat boodschappen enkel nog bij Picnic besteld kunnen worden heeft het mis. Wat maakt online boodschappen doen zo populair? In dit artikel lees je er meer over!

Bespaar tijd en geld door boodschappen te bestellen

Een belangrijke reden om boodschappen online te bestellen, is het feit dat het je veel tijd kan besparen. Je hoeft niet meer in de rij voor de kassa te staan, je hoeft zelf niet meer door de winkel te lopen, nooit meer te zoeken naar exotische producten, enzovoorts. Daar komt bij dat online boodschappen doen geld kan besparen! Je profiteert nog steeds van aanbiedingen, maar doet veel minder snel een aankoop die je vooraf niet gepland hebt. Denk bijvoorbeeld aan de Mars of het pakje kauwgom, die je bij de kassa nog aan je winkelwagen toevoegt in een fysieke winkel.

Hybride boodschappen doen als beste optie

Hoewel online boodschappen doen aan populariteit wint, heeft het bezoek aan de fysieke supermarkt z’n eigen charme. Denk aan senioren die een buurtsuper bezoeken om even op pad te zijn, of voor het contact met hun vaste kassière. Het maakt hen minder eenzaam! Zou je boodschappen enkel nog online bestellen, dan valt dit uitje weg. Een goede middenweg is een hybride vorm van boodschappen doen: zware producten bestel je online, lichtere boodschapjes doe je in de supermarkt.

Online boodschappen doen steeds populairder

De verwachting is dat het online bestellen van boodschappen in de komende jaren steeds populairder wordt. Het aantal consumenten dat aangeeft te verwachten zeker eens per vier weken online boodschappen te bestellen in de komende jaren neemt fors toe. Ook het aantal consumenten dat verwacht wekelijks een bestelling te plaatsen groeit. Opvallend hierbij is dat dit niet alleen populair is onder jongeren. Ook volwassenen en senioren kiezen vaker voor een bezoek aan de online supermarkt!