Jezelf verkopen: tips en tricks voor offline én online

Heb jij een onderneming? Dan moet je, of je nu groot óf klein bent, jezelf laten zien. Een bedrijf onder de aandacht brengen kun je online en offline aanpakken. Hoe je dat doet? In deze blog vertellen we het jou.

1. Online zichtbaarheid

Wil jij online meer zichtbaarheid genereren? Dan zijn er een aantal zaken die je kunt oppakken. Social media zijn bijvoorbeeld steeds belangrijk. Het organische gedeelte, dit is het deel waarvoor je niet hoeft te betalen, kun je makkelijk opstarten. Post regelmatig met leuke en unieke content. Maar je kunt ook campagnes en advertenties starten. Vaak al voor een klein bedrag per maand. Zo kun je precies jouw doelgroep bereiken.

Naast social media is een eigen website ook belangrijk. Door regelmatig content te plaatsen, vindt Google je interessant. Waardoor je beter zichtbaar wordt. Dit noemen we SEO. Een onderwerp waarmee je veel zichtbaarheid kunt creëren online. Het is wat je zelf kunt oppakken door je in te lezen. Op internet is er hier veel over te vinden.

2. Offline zichtbaarheid

Het lijkt misschien alsof we vandaag de dag alleen nog maar online leven, maar niets is minder waar natuurlijk. Ook offline kun je veel doen aan jouw zichtbaarheid. Zo zijn posters een goede manier als je bijvoorbeeld een evenement of een opening wilt promoten. Posters hebben vaak een iets kortere levensduur dan ander drukwerk, omdat je vaak iets met een datum presenteert. De kracht van een poster is dat het vaak opvalt. Dat komt deels natuurlijk door de vormgeving. Maar ook omdat je posters vaak op duidelijk zichtbare plekken mag ophangen.

Wil jij liever iets met een langere houdbaarheidsdatum? Kies dan voor visitekaartjes laten maken. Een visitekaartje is niet alleen hét middel om contactgegevens uit te wisselen. Het is ook een middel om een goede eerste indruk achter te laten. Bijvoorbeeld door een pakkende tekst, bijzondere vormgeving of door de kwaliteit. Een goed visitekaartje zorgt ervoor dat jij bij een potentiele klant blijft hangen in het geheugen, zodat je ook daadwerkelijk dat mailtje of belletje ontvangt.