Waarom jij online moet adverteren!

Veel kleine(re) bedrijven stellen zichzelf regelmatig de vraag of ze online moeten adverteren. In deze blog staan de voordelen ervan uitgelegd. Om te beginnen is het overigens belangrijk om te weten dat 88% van de Nederlandse bevolking boven 12 jaar gebruik maakt van het internet. Dat zijn om precies te zijn 15 miljoen Nederlanders. Natuurlijk is het wel belangrijk om realistisch te blijven. Al die Nederlanders zullen niet je advertenties voorbij zien komen op het internet.

Naamsbekendheid

Online adverteren doe je logischerwijs voor één doel. Dat is namelijk een groeiende naamsbekendheid krijgen. Hierbij is het gemakkelijke van het online doen dat je zelf kunt bepalen op welke websites je advertenties komen. Mocht je namelijk een voetbal-website zijn is het wel zo logisch om te adverteren op een voetbal gerelateerde website. Hierop zit namelijk de doelgroep die het beste past bij je eigen advertentie.

Doelgroep

Zoals eerder gezegd is het duidelijk in kaart hebben van je doelgroep erg belangrijk. Een té algemene advertentie zal namelijk niet werken, doordat mensen zich daardoor niet genoeg aangesproken door voelen. Hier wordt je voldoende in ondersteund doordat het allemaal zeer overzichtelijk is. Daar gaat daarom ook het volgende punt over:

Overzichtelijk

Online adverteren is ontzettend duidelijk. Je kunt vrijwel alles zien. Denk bijvoorbeeld aan waar de bezoekers allemaal op klikken, hoe lang blijven ze op de website, welke tekst is het meest effectief, welk plaatje zorgt voor de meeste aandacht. Door middel van al deze gegevens kun je naderhand weer zorgen voor een nóg effectievere advertentie. Je krijgt dus direct feedback terug. Iets wat je niet hebt met de normale advertenties. Hierbij krijg je naast een overzichtelijk schema van de gebruikers ook direct de kosten te zien. Daardoor zul je nooit voor verassingen komen te staan.

Personaliseren

Mocht je een volledig gepersonaliseerde commerciële boodschap hebben. Dan zal dat zorgen voor extra sympathie voor je bedrijf. Doordat je doelgroep dan ziet dat je veel aandacht en tijd erin steekt. En het niet puur doet voor (grof gezegd) het geld. Je kunt ook door middel van een gepersonaliseerde advertentie inspelen op de relevante punten van dat moment. Denk bijvoorbeeld aan de coronacrisis. Hierdoor zal het meer mensen aanspreken. Samenvattend: je kunt ontzettend veel kanten op gaan!

Uitbesteden

Dit alles hoef je natuurlijk niet zelf te doen. Je kunt eventueel ook je Google Ads uitbesteden. Veel kleine(re) bedrijven doen dat. Aangezien ze simpelweg niet genoeg personeel daarvoor hebben. Het hoeft in principe ook niet veel duurder te zijn dan het zelf doen. Aangezien je uiteindelijk door middel van een goeie advertentie, het geld eruit kunt halen. Dat is in elk geval wel de bedoeling ervan!