Website maken: Zelf doen vs. Laten Maken

Of het nu voor een hobby, bijbaan of je eigen bedrijf is, een website zet jouw producten of diensten in de picture. Een goede website is zo ingericht dat deze goed scoort in zoekmachines en ziet er daarnaast natuurlijk gewoon gelikt uit. We zien dat veel mensen hun website zelf maken, en als je er tijd en energie in steekt dan kan dat zeker goede en mooie resultaten opleveren. Maar als je écht serieus aan de slag wil, kan je website laten maken een goede optie zijn. Waarom je soms beter iemand in kunt huren? Wij zetten de voordelen voor je op een rijtje!

Je werkt met experts

Als je iemand inhuurt die je website voor je gaat maken, dan werk je samen met een expert. Net zoals jij expert bent op jouw vakgebied, zo is degene waar je mee gaat samenwerken dat ook. Zo iemand weet wat werkt voor een website, maar zal je ook adviseren wat minder goed werkt. Ben je bang dat je de controle verliest? Nergens voor nodig, je werkt samen aan jouw website en jij hebt uiteindelijk altijd het laatste woord.

De expert weet precies waar een website aan moet voldoen om gevonden te worden in zoekmachines (SEO genoemd), welke opbouw goed werkt, hoe een website opgebouwd moet worden zodat die op alle platformen perfect leesbaar is, en nog veel meer. Zij bouwen een website die voldoet aan jouw wensen en eisen, met de nieuwste technologieën en kennis, zodat je website uniek is en opvalt. Dit wil je tenslotte voor jouw product!

Altijd een hulplijn bij de hand

Natuurlijk krijg jij het beheer over jouw eigen website, maar wat als je het even niet meer weet? Als je een professional inschakelt om jouw website te maken, dan heb je altijd een hulplijn achter de hand voor als je er zelf even niet meer uitkomt. Als je het allemaal zelf hebt gedaan, bel of mail je niet zo makkelijk iemand anders om je te helpen. Dus ook na de eerste fase helpt iemand je op weg, en wordt ervoor gezorgd dat je website altijd up-to-date is.

En is dat nu zoveel duurder? Een externe partij moet inderdaad betaald worden. Maar denk eens aan alle tijd die je jezelf bespaart en die je kunt steken in jouw product! En aan alle potentiële klanten die jouw kunnen vinden doordat je een professionele website hebt. Zet dit af tegen de kosten en misschien kom ook jij tot de conclusie dat je het beter niet zelf kunt doen!