Content generen voor jouw merk

Begin met het opbouwen van jouw merk door een hele reeks hoogwaardige digitale marketinginhoud te creëren die jouw huidige merkboodschap helpt versterken. Een groot aantal voor zoeken geoptimaliseerde, lange artikelen zullen jouw marketinginspanningen in de eerste plaats aanzienlijk ten goede kome. Inhoud moet goed geschreven zijn en jouw autoriteit in de niche uitdrukken. Dit zal helpen meer bezoekers naar jouw site te trekken die zullen blijven terugkomen voor jouw producten en updates over de ontwikkeling van de sector. Zolang je wat tijd investeert in het maken van inhoud die waarde biedt aan jouw doelgroep, zul je bezoekers blijven trekken Tegenwoordig is het belangrijker om één keer per week of zelfs één keer per maand unieke, marktrelevante, uitgebreide inhoud te ontwikkelen dan dagelijks middelmatige inhoud uit te pompen.

PPC versus organische SEO

Hier is een interessant feit. 80% van de mensen negeert betaalde zoekresultaten en klikt alleen op organische vermeldingen. Echter, 64,6% van de mensen die op Google-advertenties  zijn op zoek naar een online aankoop te doen. Dat gezegd hebbende, zowel pay-per-click (PPC) als organische SEO digitale marketingstrategieën zijn essentieel voor jouw merkopbouwende initiatieven. Maar ze hebben elk een specifiek gebruik. PPC kan je een aanzienlijke boost geven in naamsbekendheid, online zichtbaarheid en verkeer op korte termijn. Aan de andere kant zal organisch verkeer op de lange termijn zijn vruchten afwerpen  met een gestage, duurzame stroom van nieuwe bezoekers via zoekmachineoptimalisatie. Het is dus acceptabel om enkele advertenties weer te geven als dat nodig is. Je kunt bijvoorbeeld een speciale aanbieding hebben of een nieuw product lanceren. Vergeet echter niet om de hoogwaardige stukken inhoud te maken die we in de vorige sectie hebben genoemd, omdat deze jouw SEO-strategie kunnen helpen. Daarnaast kan je display advertising in zetten want dat is ideaal om in iedere fase van de customer journey.

Sociale media

Het belangrijkste doel van social media marketing is om potentiële klanten aan te trekken en te binden. Identificeer drie tot vier beste platforms waar jouw doelgroep waarschijnlijk zal rondhangen. Onthoud dat je niet op alle sociale netwerken aanwezig hoeft te zijn, alleen de netwerken die er het meest toe doen. Zorg ervoor dat jouw profielen compleet zijn, met jouw bedrijfsinformatie zichtbaar. Als mensen de tijd nemen om een ​​opmerking of recensie achter te laten, moet je meteen reageren. Betrokkenheid stimuleert sociale netwerken en hun algoritmen kunnen signalen oppikken van hoe jouw publiek reageert op wat je plaatst. Opmerkingen hebben het meeste gewicht, samen met het klikken op een “play” -knop of het klikken op links. Wist je dat je ook jouw producten kunt verkopen via bol? Neem gerust een kijkje voor meer informatie!