Beter vindbaar worden met je bedrijf, doe je zo!

Tegenwoordig willen steeds meer bedrijven goed online vindbaar raken. Hiervoor grijpen ze van alles aan, adverteren, online marketing en meer. Maar wat past nu bij jouw onderneming? Wij geven je een aantal gouden tips in dit artikel. Voor zowel online als offline vindbaarheid. 

Bedrijfsgegevens up-to-date 

We leven in een tijd dat alles veranderd. Zo werkt dit ook voor je eigen producten en diensten. Misschien ben je in de afgelopen tijd wel meer geld gaan vragen. Of heb je misschien nieuwe producten erbij gekregen die je graag wil aanbieden. Zorg er altijd voor dat klanten je meest recente gegevens kennen. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor producten en diensten, maar ook voor eigen gegevens wanneer je een nieuwe website hebt gekregen of misschien wel verhuisd bent. 

Goede teksten op je website 

Op dit moment ben jij deze blog aan het lezen. Dit betekent dat je doormiddel van een zoekopdracht via een zoekmachine bij deze blog bent gekomen. Ook voor jouw onderneming kan dit werken. Zo kan je seo uitbesteden aan een online marketingbureau. Zij pakken het dan voor je op en zorgen voor goed vindbare webteksten. Jij vertelt ze bijvoorbeeld over producten of diensten die je maakt en vervolgens schrijft dit bedrijf daar allerlei blogs over. 

Meer dan alleen Google 

Je kan je vindbaarheid als bedrijf nog verder vergroten door internet te gebruiken kan zeker. Zo heb je bijvoorbeeld Social media, denk aan Tiktok en Instagram, maar ook Linked-In is een goede bron om jouw producten en diensten aan te bieden. Wanneer jij op verschillende mediums vindbaar bent zal dit de breedte van jouw bedrijf vergroten. De naam van je bedrijf wordt dan ingetypt en op meer dan 5 verschillende websites ben je vindbaar. 

Gebruiksvriendelijke website 

We gaan het toch ook nog even hebben over je website, want dit is het online uithangbord van jouw bedrijf. Maar toch zijn er nog steeds websites die niet gebruiksvriendelijk zijn. Wanneer een klant op jouw website komt, moet het gelijk duidelijk worden wat jij doet. Wanneer dit onduidelijk is dan klikken ze verder. Ook Google herkent een gebruiksvriendelijke website en zal vaker en sneller refereren naar zo’n website. 

Gebruik zoekwoorden 

Al even hebben we het gehad over webteksten, maar nog niet hebben we je verteld over SEO. Dit betekent Zoekmachine optimalisatie. Onder SEO hoort ook het kopje zoekwoorden. Goede zoekwoorden zorgen ervoor dat je beter vindbaar wordt. Wil jij bijvoorbeeld kussens verkopen, zorg er dan voor dat je woorden als kussensloop, kussentje en hoofdkussen veelvuldig gebruikt door je website heen. Google zal zien dat het op jou website vooral over kussens gaat en mensen daarom naar jouw website doorlinken

Reviews beantwoorden en ontvangen 

Heb je een product of dienst verkocht? Zorg er dan voor dat je reviews gaat verzamelen. Want een review kan ervoor zorgen dat andere klanten overtuigd worden. Wil je nog een betere klantenbinding opbouwen? Reageer dan altijd wanneer er een review is gedaan. Zowel wanneer het een slechte als een goede review is. Hiermee kan je klanten geruststellen en verder aan je bedrijf binden.