Online marketing is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Bedrijven komen steeds met nieuwe methodes om hun diensten en producten via digitale kanalen te promoten. Maar voor offline marketing is gelukkig ook nog steeds een belangrijke rol weggelegd. Heb jij er al eens aan gedacht om deze twee met elkaar te combineren? We doelen hiermee niet alleen op het thema, de bedrijfskleuren en de vormgeving. Want met een QR-code op een koffiebeker breng de online en de offline campagne samen in één product. Lees hier hoe je dat voor elkaar krijgt.
Laat je fantasie de vrije loop bij het ontwerp
Heb je een geweldige marketingafdeling of zelf een creatieve geest? Een kartonnen beker met QR-code is een uitgelezen mogelijkheid om je fantasie alle ruimte te geven. Het ontwerp is gewoon digitaal, waardoor er veel minder beperkingen zijn. Bovendien pas je het ontwerp eenvoudig aan. Viert iemand zijn of haar verjaardag of is er sprake van een jubileum? Verander dan het ontwerp dan tijdelijk voor een extra persoonlijk bedrijf met een fantastische sfeer. Dit is uiteraard ook perfect wanneer jouw marketing zich aanpast aan het seizoen. Kies bijvoorbeeld voor een speciale uitvoering voor kerst of vier de komst van de zomer. Voor klanten is het leuk om via een QR-code kennis te maken met nieuwe producten of met een promotie.
Je bent niet beperkt tot afbeeldingen en tekst
Via digitale kanalen heb je eenvoudigweg extra mogelijkheden om jouw bedrijf te promoten. Klassieke marketing is namelijk voornamelijk tekst en afbeeldingen. Het opnemen van een reclame en dit laten uitzenden is tenslotte onbetaalbaar voor kleinere ondernemingen. Maar digitaal is dat allemaal veel eenvoudiger. Je hebt slechts een goed idee en een graphic designer nodig. Online en digitale marketing hebben het speelveld hierdoor eerlijker gemaakt. Want ook kleine bedrijven krijgen de kans om zich op een bijzondere manier te laten zien zonder gigantische bedragen uit te geven.
Jouw QR-code op papieren koffiebekers
Er zijn verschillende producten waarop je een QR-code kan plaatsen. Maar papieren bekers zijn een uitstekende keuze. De meeste mensen drinken koffie of thee. Zowel medewerkers als klanten komen hierdoor voortdurend in aanraking met de bekers en daarmee de QR-code. Daarnaast is het drinken van koffie niet beperkt tot een bepaalde sector of groep. Dus onafhankelijk van je onderneming is promotie van een QR-code op bekers een mooie kans. Door te kiezen voor papieren bekers zet je bovendien meteen een mooie stap om het klimaat te beschermen. Heb jij al een idee voor een in het oog springend ontwerp?