Reclame borden kopen of huren? Tips

Reclame voor je bedrijf is belangrijk. Dat zijn immers de momenten waarmee je toekomstige (vaste) klanten kunt werven. Deze klanten zorgen dan weer voor een stijging van de omzet. Voordat je dit kunt bereiken, moet je reclame maken. Investeren in reclameborden kan dan een goede optie zijn. Toch zal je niet snel reclameborden kopen of huren, want het is best een investering. Daarom hebben wij een aantal tips waar je rekening mee moet houden.

Locatie: waar moeten mensen jouw reclame zien?

Waar verwacht je dat jouw toekomstige klant je reclame gaat zien? Wat is de doelgroep van jouw bedrijf? Stel, je hebt een bedrijf voor nieuwe scheenbeschermers voor voetbal, dan is het slim om de reclameborden langs de voetbalvelden te hangen. Dan weet je dat je jouw doelgroep te pakken krijgt. Als het nog niet helemaal duidelijk is wie jouw klant of doelgroep is, dan kun je een klantonderzoek doen. Zo krijg je inzicht waar jouw doelgroep te vinden is en dus ook jouw potentiële klanten. Hierdoor is het bepalen van een locatie voor een reclamebord ook makkelijker.

Materiaal en de bijbehorende mogelijkheden.

Als je de locatie hebt bepaald, weet je ook of het bord binnen of buiten gaat staan. Dit is belangrijk om te weten, want niet elk materiaal van reclameborden kan buiten en is dus ook niet bestemd voor regen. Daarnaast kan niet elk materiaal extra groot of bijvoorbeeld ergens aan hangen. Het ene materiaal is duur en gaat lang mee. Het ander is weer goedkoop en gaat minder lang mee. Dit is dan wel weer geschikt voor korte reclame bij grote openingsacties bijvoorbeeld.

Ontwerp – je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken.

Je reclamebord moet er mooi uitzien. Wanneer mensen er voor het eerst naar kijken, moet het bord ze gelijk pakken om verder te lezen en interesse op te kunnen wekken. Hierdoor is de eerste indruk, het uiterlijk van het bord, heel belangrijk. Zorg voor duidelijke en kort en bondige teksten. Niet te lang. Jouw toekomstige klanten moeten in 1 oogopslag kunnen zien om wat voor reclame het gaat. Als je niet goed weet hoe je zo iets moet ontwerpen, raden we je aan om een designer in te huren.